maanantai 26. tammikuuta 2009

Kirjatoukka.

Tälläinen pino kirjoja on yleensä aina minun yöpöydällä. Alimmaiset ovat yleensä jo luettu ja jääneet siihen vaan , joskus tuo vuori on kasvanut vielä isommaksi, kun olen äkännyt, että ehkä kirjaparat täytyy laittaa hyllyyn . Turkiin kohdistuneilla lomamatkoillakin olen pakannut mukaan ainakin pari kirjaa ellen enemmänkin + lehtiä. Mieheni viimeksi sanoikin, et" mä sit pakkaan laukut" , meni hetki ennenkuin tajusin et siihen laukkuun tuskin eksyy kirjan kirjaa :) .
Luen kirjaa joka päivä, aina iltaisin ja jos on tosi hyvä kirja menossa luen niin että kirja tippuu kädestä ja silmät eivät vaan pysy auki ( hyvä unettomuuteen , suosittelen ). Meidän perheessä minä olenkin ainut kirjatoukka, olen ollut sitä jo lapsesta asti, kirjaston suurkuluttaja. Nykyään kirjoja tulee tilattua ja ostettua muualtakin. Dekkarit ja elämänkerrat - niihin olen jymähtänyt totaalisesti .
Jostain syystä muut eivät aina ymmärrä lukuintoani, minulta saattaa jäädä joku hyvä elokuvakin katsomatta jos vaan tiedän, että minua odottaa hyvä kirja . Kirjaa ei passaa ottaa kuitenkaan käteensä päivällä,koska siinä piilee se vaara, että muut hommat unohtuvat täysin. Kirjan maailma imaisee niin sisäänsä, että olenkin sisäistänyt asian itselleni niin, että luen vain ja ainoastaan illalla, loma-aika on poikkeus :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti